sâmbătă, 3 februarie 2018

City Break la Venetia

29-31 ianuarie 2018






Vedere din Piateta San Marco spre Insula San Giorgio Maggiore







Urmaream de cativa ani sa ajung la Venetia in timpul carnavalului. Anul acesta s-au potrivit lucrurile si am ajuns acolo intr-un city break de doua zile. 
Desi timpul pe care l-am avut la dispozitie a fost scurt, am reusit sa vad o multime de locuri si lucruri interesnate dintre cele pe care Venetia le are de oferit turistilor.

  

Turnul cu ceas din Piaţa San Marco
  
Turnul inclinat al Venetiei

Am decolat luni de dimineata din Bucuresti-Otopeni cu un avion al companiei Wizz-Air, la ora 7.00am, pe o vreme buna insa imediat ce ne-am desprins de la sol am intrat in ceata si intuneric. Soarele a rasarit in timp ce ne apropiam de Treviso iar aterizarea s-a facut in conditii de vizibilitate redusa, dupa cum ne-a anuntat si capitanul, care a reusit, totusi, sa puna avionul foarte frumos pe mijlocul pistei. Personal am avut impresia ca am aterizat prin lapte.




De la aeroport nu a fost deloc greu sa identificam autobuzul catre Venetia. Pretul este de 12 Euro/persoana insa daca se achizitioneaza bilete dus-intors se platesc doar 22 de Euro/persoana in loc de 24.
Autobuzul ne-a dus pana la statia de vaporetto Tronchetto de unde am luat vaporul spre Piata San Marco. 
O calatorie cu vaporetto costa 7,5 Euro /persoana, un bilet fiind valabil timp de 1 ora, in acest interval putandu-se face eventuale escale. Se pot achizitiona bilete dus-intors, valabile 30 zile, cred, insa pretul nu va fi mai mic.
Calatoria pe apa spre Piata San Marco am facut-o pe o ceata care invaluia totul in mister. Initial am incercat un oarecare sentiment de ciuda pentru ca nu aveam vizibilitate pentru poze insa repede am realizat ca ceata asta deasa era de fapt o oportunitate de a imortaliza Venetia intr-o ipostaza speciala. Siluetele cladirilor de pe mal, care se zareau atat de slab, ma duceau cu gandul la romanele si filmele englezesti, la mlastinile invaluite in ceata din romanul "Cainele din Baskervile" al lui Arthur Conan Doyle.






Asadar, Venetia ne-a intampinat in costum de carnaval, unul croit cu mare arta din straturi multe de ceata densa pe care si le-a inlaturat incet-incet, incapatanandu-se sa prelungeasca misterul si sa ne puna la incercare rabdarea si curiozitatea.
Desi vremea a fost capricioasa si mai rece si cetoasa decat aratasera prognozele, Venetia nu ne-a dezamagit. Orasul asta, cred, este minunat pe orice vreme.

Imagine din turnul Campanila

Piata San Marco vazuta din turnul Campanila

Bazilica San Marco vazuta din turnul Campanila

Pe scurt, ce am reusit sa facem in cele doua zile, se prezinta cam asa:
- ne-am plimbat prin piata si piateta San Marco,
- am urcat in turnul Campanila pentru a admira orasul de la apropae 100 de metri inaltime,
- am vizitat Bazilica San Marco, inclusiv muzeul din cadrul acesteia, ocazie cu care am iesit pe Loggia dei Cavalli (Balconul cailor), loc care, de asemenea, ofera privelisti minunate asupra pietei si piatetei San Marco, Palatului Dogilor, Campanilei etc,
 - ne-am plimbat pe stradutele labirintice de la NV de Piata San Marco, vrajite ca Alice in Tara Minunilor de toate nimicariile expuse in vitrinele ingenios aranjate si luminate,
- am vizitat Palatul Dogilor unde am admirat frumusetea arhitecturii si bogatia ornamentelor interioare; vizita include si inchisoarea vecina palatului precum si o trecere pe celebra Punte a suspinelor,
- am vizitat Muzeul Correr,
- ne-am plimbat cu vaporetto pe Canal Grande 
- am luat Venetia la pas, traversan zeci de poduri si podulete de la statia de vaporetto Piazzale Roma si pana la hotel, in zona Pietei San Marco,
- am savurat o pizza venetiana la un restaurant cochet din cartierul Dorsoduro.

Pentru ca stiu ca pe aici pe la mine trec si persoane interesate si de aspectele practice ale unei calatorii, o sa enumar mai jos cateva informatii privind costurile si organizarea acestui city break:
- rezervare city break in 28.12.2017 pe site-ul "vola.ro", pentru perioada 29-31 ianuarie 2018, zbor + 2 nopti de cazare = 1319 lei/2 persoane, fara mic dejun; micul dejun l-am luat la hotel, 8 Euro/persoana,
- ambele zboruri au fost cu compania Wizz Air:
- zborul Bucuresti-Otopeni a fost la ora 7.00am, aterizarea la Treviso fiind la ora 08.10 am, ora Italiei,
- zborul Treviso-Bucuresti a fost la ora 08.45am, aterizarea pe aeroportul Otopeni fiind la ora 11.45am, ora Romaniei,
- autobuzul de la aeroport la Venetia costa 12 euro/peroana insa daca se achizitioneaza dus-intors, biletul costa 22 de Euro iar nu 24,
- un bilet de vaporetto (indiferent de ruta) costa 7,5 Euro/persoana si este valabil 1 ora timp in care se pot face eventuale escale,
- urcarea in turnul Campanila costa 8 Euro/persoana,
- Palatul Dogilor nu se poate vizita separat ci doar impreuna cu Muzeul Correr, Biblioteca Marciana si Muzeul de Arhitectura, toate acestea 4 costand 20 Euro/persoana,
- pentru a vizita muzeul din incinta Bazilicii Sfantul Marcu, vizita ce ofera posibilitatea admirarii minunatelor mozaicuri ale bazilicii precum si iesirea pe balconul cu cai, trebuie platit biletul de 5 Euro/persoana. In incinta bazilicii mai sunt cel putin 2 zone care se viziteaza separat si pentru care, desigur, sunt preturi distincte.
- o pizza "Capricciosa" la restaurantul "Ai Sportivi" din cartierul Dorsoduro costa 11,90 Euro, restaurantul nu percepe taxa denumita "coperto" (pentru locul pe scaun, tacamuri, fata de masa),
- o salata "Carnaval" la restaurantul "Al Teatro Goldoni" costa 12 Euro, fara taxa "coperto". 
- Hotelul Ambassador Tre Rose apartine de compania San Marco Hotels, este amplasat super bine, la doi pasi de piata San Marco si a fost o surpriza extrem de placuta. Il recomand!

Caii din Loggia dei Cavalli a Bazilicii San Marco


Piateta San Marco

Mozaic pe fatada Bazilicii San Marco

Caii care au stat initial in Loggia dei Cavalli,
in prezent expusi in muzeul din interiorul bazilicii
 
Bazilica San Marco
Imaginea este foarte valoroasa avand in vedere ca in interior fotografiatul este interzis

Bazilica San Marco

Bazilica San Marco



Cafeneaua Florian, deschisa in 1720, cea mai veche cafenea din lume
Inca pastreaza piese originale de mobilier, lambriuri








Curtea interioara a Palatului Dogilor

Palatul Hodorogilor Dogilor: Scara de Aur (bolta)

Palatul Dogilor

Palatul Dogilor

Palatul Dogilor

Inchisoarea de langa Palatul Dogilor

Puntea suspinelor

Palatul Dogilor

Lampadar in Muzeul Correr

Muzeul Correr

Muzeul Correr

Muzeul Correr

Muzeul Correr

Muzeul Correr



        








Palatul Dario (Ca' Dario), pe malul Grand Canal.
In stanga, este Palatul Barbaro Wolkoff in stil gotic





Podul Rialto, probabil cea mai cunoscuta emblema a Venetiei

Palazzo Santa Sofia / Ca' d'Oro (Casa de Aur), unul dintre cele mai 
vechi palate din Venetia, pe malul Grand Canal,  



Palatul Foscari / Ca' Foscari, in prezent sediul Universitatii din Venetia
Ca' = Casa






Podul Constitutiei (2008)


Pizza Capriciossa cu anghinare

















Podul Rialto

Podul Rialto




Bombonele din sticla de Murano

Pisica din librarie pandind soarecele de biblioteca






Limoncello






Hotel Ambassador Tre Rose, parte a grupului San Marco Hotels


Hotel Ambassador Tre Rose, parte a grupului San Marco Hotels

Vedere din camera de hotel

Scara hotelului Ambassador Tre Rose cu care se lauda proprietarii
pe site-urile de hoteluri ca este proiectata de nu stiu care mare arhitect italian







Ajutoarele mele de nadejde in pregatirea excursiei la Venetia.
Parfumul nu l-am luat de la Venetia, cum ati putea crede.
A fost achizitionat inca de anul trecut din Romania in speranta ca va
aduce cu el si excursia la Venetia.
Se pare ca si-a facut treaba :-)


Link-uri albume Venetia 2018:


Cu autobuzul de la Treviso la Venetia (Tronchetto)

Cu vaporetto de la Tronchetto la Piata San Marco

Zona pietelor publice (1)

Zona pietelor publice (2)

Cafeneaua istorica Florian

Costume si masti de carnaval pe strazile Venetiei

Masti, masti, masti

Sus in turnul Campanila

Bazilica San Marco: interiorul si Logia cailor

La plimbare pe stradutele din zona hotelului Ambassador Tre Rose

Palatul Dogilor (1)

Palatul Dogilor (2)

Puntea suspinelor

Muzeul Correr

Lampadare in Palatul Dogilor si Muzeul Correr

Cu vaporetto pe Canal Grande (1)

Cu vaporetto pe Canal Grande (2)

Podul Rialto

La pas de la statia de vaporetto Piazzale Roma (Podul Constitutiei) la Piata San Marco

Hotel Ambassador Tre Rose

Zborul Treviso-Bucuresti

15 comentarii:

  1. Foarte multe poze, toate frumoase, expresive, chiar și cele care surprind Veneția învăluită de ceață. Ar fi câte ceva de spus la fiecare poză, dar parcă tot defilarea printre ele, admirând, e mai odihnitoare.
    Ieri citeam un articol în care se prezenta Veneția dezolantă, pare-se că zilele astea, pe fondul lipsei de precipitații și a vremii rece de-afară, apa a ajuns la un nivel minim istoric oferind o priveliște neplăcută a orașului.
    Mă bucur pentru voi că ați prins zile frumose, să vă fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut si eu canale secate de apa, cu barci si gondole ramase pe uscat, insa nu mi s-a parut un peisaj chiar asa dezolant, mi s-a parut ca este o situatie de moment care se va rezolva odata cu prima ploaie. Presa speculeaza orice aspect in disperarea dupa senzational.
      Multumesc pentru vizita si aprecieri!
      Multa sanatate!

      Ștergere
  2. Pe sunet de BRAVO la maxim sonor,aplauze,aplauze ! Felicitari,ma bucur pentru voi si va doresc distractie placuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. O parte din locuri mi le amintesc - cand am vizitat Venetia(si nu numai..).Sunt frumuseti vandute cu dibacie . Merita . Fotografiile sunt excelente,comentariile la fel. Bravo,Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Te astept cu pareri la toate articolele pe care le-am publicat pana acum pe blog (o sa ai ceva de studiat! :-))

      Ștergere
  4. O parte din locuri mi le amintesc - cand am vizitat Venetia(si nu numai..).Sunt frumuseti vandute cu dibacie . Merita . Fotografiile sunt excelente,comentariile la fel. Bravo,Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Comentariile nu apar imediat ci doar dupa ce le verific eu, nu este nicio eroare, nu trebuie scrise de mai multe ori, vor aparea mai devreme sau mai tarziu in functie de timpul pe care il am ca sa le verific.

      Ștergere
  5. Minunate imagini! O calatorie superba!
    Multumesc pentru ineditul prezentarii!
    Sa va bucurati din plin pe unde colindati!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-a făcut plăcere să revăd Veneţia prin pozele tale.
    Frumoasă, vreau sa mai ajung pe acolo.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna. In primul rand doresc sa va felicit pentru blogul dumneavoastra, si articolele dumneavoastra, si pozele superbe!.
    As fi oneorata daca blogul dumneavoastra ar aparea pe blogurile mele :
    http://indrani-handmade.blogspot.ro/
    https://casafericirii.wordpress.com/
    As fi incantata daca ati vrea sa facem schimb de linkuri. O zi frumoasa va doresc si spor in tot ce faceti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am citit cu mare incantare vizita voastra la Venetia.Totul la superlativ.Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-au placut imaginile mele, toate cele bune va urez si eu!

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: