sâmbătă, 10 martie 2012

Dresda, Frauenkirche (Biserica Maicii Domnului)

Este unul dintre simbolurile orasului Dresda. M-a impresionat povestea ei. 
In timpul unui bombardament din al doilea razboi mondial (1945), a fost distrusa complet iar in perioada Repubublicii Democrate Germania, biserica nu a fost altceva decat un morman imens de ruine (49 de ani a stat asa).

Dupa reunificarea Germaniei, cu fonduri stranse din donatii din intreaga lume, dar mai ales cu contributia germanilor, biserica a fost reconstruita be baza unor schite si fotografii vechi. 
In toata perioada cat biserica a fost daramata, se spunea ca imaginea orasului nu este intreaga fara silueta Bisericii Maicii Domnului, atat de iubita de locuitorii Dresdei. 
S-a dorit (si s-a realizat) reconstruirea identica a bisericii cu forma ei originala. 

Aceasta a implicat costuri enorme. Pentru a se atenua pe cat posibil aceste costuri, au fost folosite la reconstructie o mare parte din pietrele recuperate din mormanul de moloz.
 
Cam 44% din pietrele originale, si-au gasit locul in noua constructie. Acestea se pot observa pentru ca sunt de culoare mai inchisa fata de restul caramizilor.

Interiorul este absolute superb, decorat in stil baroc. 
Reconstructia bisericii a durat 11 ani, din 1994, pana in 2005. Noi am vazut-o in 2008 si am fost, realmente, impresionati.

Am vazut ca exista un calendar foarte bine pus la punct cu concertele si evenimentele care sunt gazduite aici peste an. In octombrie, era deja disponibil calendarul pentru anul urmator. 
Am asistat si noi la un serviciu religios aici. A fost foarte frumos. Biserica are o acustica perfecta.



Despre Dresda am mai scris aici:



           

           
   
Cu silueta Frauenkirche reconstruita, orsul si-a reintregit imaginea:


Interiorul:






           














Urcam spre turn (se urca pe un coridor in panta care inconjoara biserica pana sus):
  

































Orasul vazut din turnul biesricii:







Primaria (nicio cladire din oras nu are voie sa fie mai inalta decat trunul Primariei!):



Poarta Palatului Zwinger:



Kreuzkirche (Biserica Sfintei Cruci):













































8 comentarii:

  1. Tu esti in poza? Ce vulpita frumusica :-P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt, Ioana, dar cu cativa ani mai tanara! :-)
      Multumesc frumos!

      Ștergere
  2. O biserica foarte frumoasa. Cel mai mult mi-au placut cupola si panorama orasului ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede, intr-adevar, foarte frumos orasul, de acolo de sus si am avut si noroc de o zi senina!
      Toate cele bune, Dani!

      Ștergere
  3. Nu stiu de ce, dar n-am nicio tragere de inima spre orasele germane si nu-mi place arhitectura lor.

    RăspundețiȘtergere
  4. O, ce pacat, ai vizitat Germania? Mie, pur si simplu, imi place la nebunie! In afara de Dresda am mai vizitat cateva orase in Bavaria si am avut numai experiente placute.
    O sa mai postez imagini din Germania poate reusesc sa-ti schimb parerea. :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte frumos:) dumneavoastra ati putea realiza foarte bine documentare:) ati avea inclinatiile necesare si mult talent:)

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: