luni, 30 ianuarie 2012

Praga, Colina Petrin (Prague, Petrin Hill)

Delusorul asta de vreo 300 de m inaltime, aflat pe malul stang al Vltavei, iti atrage atentia, din mai multe punte din oras, prin turnul care se inalta aici.

Acesta este o copie la o scara de  aproximativ 1/4  a Turnului Effel, numit “Turnul Petrin” (Eiffelovka). Este fostul turn al televiziunii.
Dealul Petrin vazut de langa Castelul Praga:
Se pare ca, pe vremuri, dealul era acoperit cu vita de vie. In prezent este amenajat ca un parc public foarte frumos unde poti sa te bucuri de multa verdeata, copaci, livezi de meri, gradini de trandafiri dar si de un labirint al oglinzilor, un obervator astronomic, o bisericuta din lemn, Biserica Sf. Laurentiu si poate or mai fi si alte atractii pe care eu nu le stiu ... 

Bisericuta ucraineana  Sfantul Mihail este construiata din lemn si se spune ca a fost mutata aici din Ucraina (nu am poza cu ea).

Colina este probabil oaza de liniste zi verdeata a Pragai si locul preferat de turisti pentru panorama superba asupra orasului, oferita de turn.

Pe platforma de pe colina se poate ajunge cu funicularul sau pe jos. Noi am fost cu funicularul pentru ca era foarte frig insa, daca am fi mers acolo pe timp de vara, cu siguranta ca ne-ar fi placut o plimbare pe jos prin decorul acela natural.

Chiar si in mijlocul iernii, traseul strabatut de funicular era foarte frumos, printre copaci si pajisti, pe unde, cu putin noroc, puteai sa vezi si cate o veverita.

Turnul Petrin este un turn de observatie, construit in 1891 si are 63,5 m inaltime (299 de trepte). Ofera o priveliste absolut superba asupra orasului:











Manastirea Strahov vazuta din Turnul Petrin:


Parcul amenajat pe colina si observatorul astronomic:

Pe dealul Petrin, Biserica Sf. Laurentiu vazuta din turn. Nemtii spun acestei coline, "Laurizenberg", sa existe vreo legatura?! 




Labirintul Oglinzilor (Mirror Maze) este amenajat intr-o cladire dragura cu aspect de castel din cuburi pentru copii. Pe langa salile cu oglizi, mai cuprinde si un mic muzeu de istorie, din cate imi aduc eu minte.

In labirinul oglinzilor te poti descurca fara sa intri cu capul in vreuna, daca urmaresti cum sunt asezate ramele oglinzilor pe podea ;-). 
Mai sunt si oglinzile acelea sugubete care te arata in toate felurile: foarte inalt, pitic, gras, slab ...

  

La poalele colinei, memorialul victimelor comunismului:


 

2 comentarii:

  1. Și noi ne-am simțit tare bine pe Petrin. An urcat cu funicularul, apoi ne-am plimbat puțin pe lângă observator și apoi hop în turn de unde cu greu ne-am coborât. Era tare fain, mai ales că am avut bafta să prind o zi foarte senină și fără pic de ceață!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum se poate ajunge la turn?

    RăspundețiȘtergere

Condica de sugestii si reclamatii: