luni, 9 aprilie 2012

Fussen, orasul de la poalele castelelor Neuschwanstein si Hohenschwangau


Fussen este un mic orasel din sudul Germaniei (Landul Bavaria, districtul Ostallgau), situat la doar la 5 Km de granita cu Austria, pe malurile raului Lech, la o altitudine de 808 m deasupra nivelului marii, ceea ce-l face sa fie cel mai inalt oras din Bavaria.


Raul Lech se varsa in lacul Forggensee, un lac artifical, creat pentru a preveni inundatiile intrucat orasul Fussen este locul unde se aduna toate apele de pe versantii Alpilor, in perioada topirii zapezilor.

Raul Lech are o culoare superba:
Orasul mai este cunoscut si ca punct terminus in sudul Drumului Romantic, traseul turistic de aproximativ 360 de Km despre o sa  mai scriu in postarile mele.


Patronul spiritual al orasului este Sfantul Mang (celebrat la 6 septembrie) ale carui ramasite sunt pastrate in Basilica St. Mang din Fussen (este vorba de doar un singur os intrucat restul au disparut in jurul anului 1100). De asemenea, in Basilica St. Mang se gaseste si cea mai veche fresca din intreaga Germanie, datand aproximativ din anul 980.

Pe langa lacul Forggensee, in apropierea orasului se mai afla lacurile Alpensee (cel langa care sunt amplasate cele doua castele), Obersee, Mittleresee, Alatsee si Hopfensee.
Cred ca obiectivele turistice cele mai importante ale orasului sunt:
- Castelul (Hohes Schloss/High Castle),
- Manastirea benedictina St. (Sankt) Mang,
- Basilica St. Mang,
- Biserica Lechhalde (Heilig Geist Spitalkirche lechhalde/Holy Ghost Hospital Church, Lechhalde ), construita in 1748-1749,
- castele Neuschwanstein si Hohenschwangau, la 3 Km de oras (despre care am scris deja).

Cu siguranta ca mai sunt si altele, acestea sunt doar cele pe care le-am putut vedea eu in scurta mea plimbare prin Fussen.

Intrucat la doar 3 Km de orasul Fussen se afla celebrele castele Neuschwanstein si Hohenschwangau, majoritatea turistilor se grabesc sa le viziteze pe acestea si lasa neexplorat acest orasel care are atatea frumuseti sa le ofere.
Cele doua castele: Hohenschwangau (stanga) si Neuschwanstein (dreapta):
  Am aflat ca celebrul compozitor german Richard Wagner prefera sa poposeasca la Fussen atunci cand venea sa-l viziteze pe Regele Ludwig al II-lea al Bavariei, cel care a construit Castelul Neuschwanstein. Wagner era un apropiat al familiei regale bavareze. Se mai pastreaza si astazi in Castelul Hohenschwangau (in care a copilarit Ludwig II) un pian la care a cantat acesta. De asemenea, castelele Neuschwanstein si Linderhof, construite de Regele Ludwig II, sunt decorate cu multe motive inspirate din decorurile operelor lui Wagner.

Castelul (Hohes Schloss/High Castle), unul dintre cele mai mari si bine conservate complexe de castele construite in stilul gotic tarziu, este imginea emblematica a micutului orasel.


Castelul a fost resedinta de vara a printului episcop de Augsburg. In prezent, incaperile castelului adapostesc o parte a Colectiei de pictura bavareza, parte ce include operele de arta in stilul gotic tarziu si in cel renascentist.
La poalele castelului se afla Basilica St. Mang si, de asemenea, Manastirea Benedictina St. Mang in care se afla si un muzeu.
Si inca ceva: din Fussen se pot inchiria biciclete pentru a merge catre cele doua castele sau catre alte destinatii. Orasul a investit in dezvoltarea unei retele de piste pentru biciclete catre numeroase obiective turistice din zona.













Incaperile castelului gazduiesc in prezent o parte a Colectiei de pictura bavareza:
Biserica Lechhalde:



Manastirea Benedictina St. Mang:




 







            







































































































































































































































Nordsee in Fussen:





Restaurantul San Marco din Fussen:


8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Eu pot sa le vad. Daca e vreo problema, atunci este din cauza ca am incercat sa fac eu "ordine" in albumele din Picasa. E posibil sa fi deranjat ceva pe acolo. O sa verific sa vad ce nenorociri am reusit sa fac.

      Ștergere
    2. La mine (si cred ca nu doar la mine) apare un patrat negru cu un semn de exclamare. Chestia asta se intampla daca stergi pozele de pe picasa sau redenumesti albumele.

      Ștergere
    3. Problema cu patratul negru o am la alte 2 postari, la asta se rezolvase. E ciudat ca tu inca nu poti vedea pozele, eu am verificat si din alt calculator.

      Intr-adevar, am copiat niste poze dintr-un album in altul insa cand am facut treaba asta nu am primit mesaj din acela care sa ma avertizeze ca pozele nu vor mai fi vizibile pe blog (cum mi-au dat, de exemplu, cand am vrut sa sterg sau sa mut poze).

      Fac in continuare verificari. :-)

      Ștergere
  2. Un adevarat album(unele nu se vad, cred ca le-ai sters din greseala)! Multumesc mult, multe locuri poti vedea, ma bucur pentru tine. Asa am parte si eu de calatorie:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut, multumesc!
      Sper ca s-a rezolvat problema cu pozele, le-am incarcat din nou.

      Ștergere
    2. Multumesc, Apollo! Chiar aveam nevoie de o confirmare, la mine aparea OK!

      Problema este ca eu nu am dat importanta unde se stocheaza in Picasa pozele incarcate de mine pe blog iar acum, cand am vrut sa le pun intr-o ordine, se pare ca e mai complicat.
      De acum o sa incarc pozele mai intai in Picasa si de acolo o sa le preiau pe blog. Pana acum le incarcam direct pe blog si se salvau ele in mod aleatoriu in Picasa.

      Ștergere

Condica de sugestii si reclamatii: